2021. március
A weboldalak kezelését már fiatalon, főiskolai szakmai gyakorlatom alatt ismertem meg, ahol használt autók adatait kellett kezelnem és frissítenem, feltennem az újonnan beérkezett autókat a cég weboldalára: képekkel, adatokkal, szöveggel és rövid leírással. Nagyon tetszett a dolog, mert beírtam egy felületen valamit és egy weboldalon az a tartalom megjelent. Már itt megragadt az, hogy milyen érdekes dolgokat lehet csinálni online és rendszer szempontból is kezdtem megtanulni, hogy mi a teendő egy weboldal/webshop kezelésekor.
Saját applikáció
Első saját üzleti próbálkozásom egy applikáció indítása volt. Az applikáció egy weboldallal volt összekötve és a budapesti napi menü lehetőségeket szerettük volna megjeleníteni. A tartalmat a weboldal admin felületén lehetett szerkeszteni. Azok az éttermek jelentek meg, akiknek volt napi menüjük a városban, így az applikáció segítségével napi ebédet tudtunk keresni a közelünkben, az app segített a navigációban is, képeket nézhettünk meg és az étlapot is átnézhettük a felületen. Mai fejjel persze ezt is másképp csinálnám, de sokat tanultam és rengeteg tanulságot vontam le belőle.
Webáruházak indítása
Az első projektek
Első nagy online áruház tapasztalatom két webshop egyidejű indítása volt. Barkács nagykereskedés B2B webáruház és B2C webshop indítása volt a feladatom, mely teljesen az alapoktól készült el az irányításommal. Logó, arculat, színek, szövegírás, menüpontok, termékek rendszerezése, működés kitalálása, webshop beüzemelése, közösségi csatornák bevezetése, hírlevelek kezelése, kommunikáció indítása és a webáruházak napi szintű kezelése oktatással együtt.
A két webshop készítése 2013-ban kezdődött és 2014. márciusban indultak el. Webáruház-építés tapasztalatom ekkor még nagyon kevés volt, így nagyon sokat tanultam menet közben. A teljes folyamattal kezdett körvonalazódni, hogy mi a teendő, milyen feladatok vannak egy webshop indításakor, mely tudást a mai napig próbálok bővíteni.
A két webáruházban folyamatos fejlesztések készültek el, közben megtanultam kezelni a Google Analytics felületet, Google Ads hirdetéseket indítottam és minden egyéb hasznos elemző és hirdetési rendszert megtanultam átlátni és kezelni.
A gyakorlat meghozza az eredményt
A gyakorlati tapasztalatok után célom volt egy átfogó tudás megszerzése, ezért is végeztem el a Metropolitan Egyetem Digitális Marketing szakirányú továbbképzését, egy 3 szemeszteres mesterképzést, ahol az elméleti alapok mellett rengeteg gyakorlati tudást szereztem és sok szakembert ismertem meg személyesen a digitális és marketing életből. A szakdolgozat témája a webáruház indításának a folyamata volt egy általam kitalált ötlet alapján.
Digital IQ indulása
Digitális gondolkodás
Vállalkozásomban az a célom, hogy a digitális lehetőségeket kihasználjam és a projekteket minél hatékonyabban végezzem el. Ebben segítem ügyfeleimet is. Ehhez szükséges a Digitális IQ, azaz a digitális intelligencia, gondolkodásmód, ami egyben szemléletmód is.
Ötletből valóság
A mai napig azt látom, hogy minden projekt tud nagyon hasonló lenni, de mindegyik kicsit még mindig más. Legtöbbnek hasonló célja van, elsősorban üzleti eredmények, de egyedileg minden projektbe szeretem beleélni magam és az ügyfél, vállalkozás fejével gondolkodni. Ha megértem az üzleti célt, akkor én is hasznosabb tanácsokat és javaslatokat tudok adni.
Célom, hogy az ötlet megszületése ne vesszen el, hanem váljon valóssággá, ehhez gyűjtöm és kommunikálom az új javaslatokat, kapcsolatokat biztosítok és folyamatosan a fő célokat tartom fókuszban. A Digital IQ jó megoldás, ha online és digitálisan szeretnél fejlődni.
Kapcsolódó Digital IQ szolgáltatások:
Következő bejegyzés témája: Webáruház indítás és üzemeltetési tapasztalatok
Fontos tudni: egy webáruház sosincs kész.