Webáruház indítás

Webáruház indítás és üzemeltetés tanácsadás.

Webshopot indítani könnyű, de sikeres oldalt üzemeltetni már kihívás. Ebben segítek!

Egy webáruház sosincs kész!

Indulás után még nagyon sok feladat van a webshoppal, mindig felmerülnek új igények és ötletek a már megszerzett tapasztalatok és elemzések alapján is. Az adatok magukért beszélnek, ezért is fontos egy olyan felületet kialakítani, ahol jól lehet mérni és így pontosabb következtetéseket vonhatunk le.

Mi a feladatom a projektben?

Az igényeket felmérve tanácsot adok és végigvezetem a webáruház indítás projektet az oldal élesítésig. Én vagyok a tolmács az ügyfél és a kivitelező (fejlesztő) csapat között. Lefordítom az igényeket webáruház nyelvére a megvalósíthatóság érdekében, emellett kiaknázom azokat a lehetőségeket, amiket érdemes betenni a webshopba az üzleti sikeresség és hatékonyság érdekében.

Egyeztessünk időpontot

Néhány webáruház referencia:

Összes referencia itt

Mitől sikeres egy webáruház?

A sikeres webáruháznak több összetevője van, nincs egy előre megírt formula, amit sokszor olvashatunk különböző blogokon vagy cikkekben. A webáruházzal foglalkozni kell, megfelelően elő kell készíteni és napi szinten kezelni kell, hogy az elvárt eredmények mielőbb érkezzenek.

Néhány fontosabb pontot emelek ki, ami véleményem és tapasztalatom szerint sokat számít egy webáruház sikerességében:

  • Könnyen elad: tehát hatékonyabban veszi rá a látogatókat a vásárlásra és az oldalon tartja, ha esetleg nem találta meg magának elsőre a felhasználó a terméket
  • Magas a kosárérték: nagyobb értékben tudunk eladni a látogatónak, vevőnek, mint amivel nekikezdett volna
  • Visszatérő vásárlók: ösztönözzük az újbóli vásárlásra a korábbi vásárlókat, melynek több hatékony eszközét lehet használni egy webáruház esetében
  • Költséghatékony: új vásárlókat olcsóbban generálunk, mint a konkurencia, és a lehető legalacsonyabb költséggel a legmagasabb bevételt generáljuk. Ez a vevőszerzésben és az üzemeltetésben is fontos tényező
  • Tervezett: megfelelően kidolgozott pénzügyi és marketing tervvel kezdtünk bele és a webshop működtetésekor is folyamatosan frissítjük az adatokat, hogy az eredményeket megfelelően tudjuk elemezni
  • Elemezhető: az oldal üzemeltetésekor és a vásárlások eredményeit megfelelően és hatékonyan tudjuk elemezni, hogy megfelelő döntést tudjunk hozni, ha kérdés merülne fel
  • Megújul: folyamatosan foglalkozunk az oldallal és egyszerűen lehet továbbfejleszteni, kiegészíteni az oldalt, ha olyan igényünk merülne fel
  • Célorientált: a saját és főleg a felhasználók igényeire van szabva az oldal, kényelmesen és gyorsan tudjanak vásárolni a látogatók egy olyan felületen, ami bizalmat sugall.
  • Üzletre optimalizált: támogatja az üzleti célokat és növeli a vállalkozás eredményességét, hatékonyságát, termelékenységét
  • Folyamat-orientált: raktározás, számlázás, fizetés. szállítás folyamatok megfelelően működnek, így a lehető leghatékonyabban lehet kiszolgálni a vásárlókat
  • Minden lépés számít: megfelelő a webshop brief, kellően átgondolva írtuk meg a rendszer-tervet és rendelkezünk check-listekkel, amik segítik a napi működést és támogatják a folyamatok gyorsabb oktatását is
  • Hirdetjük: hatékonyan és megfelelően hirdetjük az oldalt, a termékeket és a kiegészítő szolgáltatásokat
  • Tesztelések: folyamatosan tesztelünk és feltárjuk a kiaknázatlan lehetőségeket, hogy az oldal még sikeresebben működjön, akár külső megbízottat is érdemes bevonni a tesztelésbe
  • Döntsünk: adatokat gyűjtsünk és azok alapján döntsünk
  • Automatizmusok: amit tudunk automatizáljunk! Gondoljuk át a folyamatokat és célokat, ezeket pedig minél előbb kezdjük el automatizálni, hogy a rendszer helyettünk dolgozzon
  • Frissülő termékek: időnként egységesítsük a termékeket, paramétereket, nézzük át tudatosan egy ellenőrző listával, hogy mit kell javítani a termékek adatlapján, alakítsuk és frissítsük a termékkört
  • Kutassunk: kutassuk a piacot és a konkurenciát, lépjünk új piacokra, és eljött az idő és lehetőségünk adódik és kapcsolódik az alap termékkörhöz
  • Rendszerek: vezessünk be olyan rendszereket, amik segítik és kiegészítik a munkánkat. ERP vállalatirányítási rendszer, CRM ügyfélkapcsolatokhoz, marketing elemző szoftverek, vizuális megjelenítő szolgáltatások, mind mind hasznos eszközök a folyamatos fejlődéshez és az eredmények növeléséhez

Ha szimpatikus a felsorolt néhány pont és projekt-vezetőre vagy konzultációra van szükséged, akkor keress meg és egyeztessünk időpontot egy beszélgetésre.

Mitől jó egy webáruház?

Egy webáruház akkor jó első sorban, ha üzletileg megfelelő eredményeket hoz, de emellett a felhasználó fejével kell gondolkodni és neki kell egy olyan felületet biztosítani, ahol élmény számára a vásárlás.

Néhány ötlet a sok közül, ami segíthet egy webáruház jó megítélésben:

  • Motor: bérelt vagy saját fejlesztés? Véleményem szerint ez cél és cég függő, erre nincs megfelelő válasz, teljes mértékben az ügyféltől és az igényektől függ. Mindkét lehetőség járható és van tapasztalatom is benne.
  • UX és UI: Felhasználóbarát, a felhasználónak szól és megtalálja azt amit szeretne vásárolni, kitaláljuk a gondolatait és felkínáljuk neki azokat
  • SEO-barát: a Google organikus találati listáin fontos jól szerepelni, hogy jó eredményeket érjünk el. A SEO mér egy külön tudomány, de nagyon fontos tisztában lenni az alapokkal, amikor egy webáruházat indítunk vagy üzemeltetünk
  • Mobilra optimalizált: az egyik legfontosabb felhasználói szemszögből, és SEO szempontból is kiemelkedően oda kell rá figyelni és ez alapján tervezni az oldalt
  • Fejleszthető: könnyen fejleszthető, alakítható, frissíthető az oldal, hogy gyorsan tudjunk reagálni a piaci trendekre vagy saját ötleteinket bele tudjuk építeni
  • Célközönségnek szól: a felhasználóbarát felület mellett ez is egy olyan tényező, amire nincs előírt szabály. Ha ismerjük a termékkört, ismerjük a felhasználókat, akkor ismernünk kell a célközönséget is és nekik kell kialakítani egy olyan felületet, ahol kényelmesen érzik magukat. Hogy ki a célközönség? Azt pedig megfelelő piackutatással tudjuk előkészíteni. Hazai piac vagy külföldi piac? Milyen nyelven kell kommunikálni? Milyen korosztályt célzunk? Tegeződünk vagy magázódunk? Hol érem el őket? Hol hirdessek? Sok sok kérdés és ezekre kell a legpontosabb válaszokat megtalálni a cél érdekében
  • Tartalom: azt a tartalmat adjuk, amire a felhasználó számít és vár. Gondolkodjunk a felhasználó fejével, képzeljük a helyébe magunkat és ez alapján adjunk hasznos szöveges, képes és videós tartalmat, hogy segítsük a navigálást és vásárlásra ösztönözzük

Mi a célja egy webáruháznak?

A webáruház célja, hogy üzleti eredményeket hozzon. Emellett a felület támogathat más célokat is:

  • Marketing és kommunikáció a felhasználóknak
  • Információ és megtalálhatóság az érdeklődőknek
  • Márkaépítés és bizalomépítés az ismertség-növelés érdekében
  • A terméklista átláthatóbban kezelhető mint egy táblázatban vagy katalógusban

Mire van szükség egy webáruház üzemeltetéséhez?

Egy webáruházzal folyamatosan foglalkozni kell, így nagyon sok kitartásra és üzleti célokra van szükség. Az üzleti érzék mellett nagyon fontos, hogy folyamat és rendszer-orientáltak legyünk. Csak akkor fogunk jól üzemeltetni egy webshopot, hogy megértjük a működését és át tudjuk gondolni, hogy a weboldal adta lehetőségeket hogyan tudjuk kihasználni és bővíteni.

Ahhoz hogy az oldal jól üzemeljen, ahhoz fontos a megújulás, mind szakmailag, mind az oldal frissítésében ezt figyelembe kell venni, ismerni kell a piacot, követni kell a trendeket vagy trendeket kell indítani. Alapvető informatikai ismerettel már könnyen boldogul az ember egy webshop kezelésekor, de nem árt itt sem a tanulás és fejlődés. Alap jogi és webjog ismeretek a felhasználók és a cég üzemeltetéskor jönnek jól.

A termék ismeret véleményem szerint elengedhetetlen, hogy ha egy webáruházat üzemeltetünk. Azt látni, hogy akkor működik jól egy webshop, ha van mögötte egy megfelelően felkészült szakembergárda, akik ismerik a termékeket, termékkört és hisznek is benne.

A marketing tudást emelném ki a végén, ami azt gondolom, hogy folyamatosan fejleszthető, sosem késő elkezdeni tanulni és kipróbálni a bevált vagy új módszereket a siker érdekében.

Miért van szükség projektvezetőre egy webshop indításakor?

Leginkább az időhiány miatt: sokkal hatékonyabb egy bevezetés, ha szakmai támogatással megy végbe.

  • Szakmai támogatást ad és kapcsolatrendszert, ismétlődően felvetődő kérdésekben segít objektív döntést hozni
  • Hosszútávon olcsóbb, mert hatékonyabb és gördülékenyebb a webshop bevezetése
  • Kapacitás optimalizálása a projekt-vezető feladata, aki elfogultság nélkül az ügyfél érdekeit tartja szem előtt
  • Ha szimpatikus a felsorolt néhány pont és projekt-vezetőre van szükséged, akkor keress meg és egyeztessünk időpontot egy beszélgetésre.

Szakmai felkészültség miatt: külső szemmel nézem a projektet, de belső fejjel gondolkodom. Az ügyfél céljait megértem és ez alapján olyan funkciók kerülnek be a működésre, amire eredetileg nem gondoltak viszont a webshop szempontjából nagyon fontos lehetőség a hatékonyabb bevezetés és működtetés szempontjából.

Könnyű webshop indítani és üzemeltetni?

Webshopot indítani könnyű, de jó webshopot csinálni már nagyobb kihívás! Manapság rengetegen webshop indításba vágnak. Azonban tapasztalat és rutin hiányában sokan el is akadnak a folyamatban vagy sokkal lassabban indítják el a megálmodott webshopot. Az a feltételezés van az emberekben, hogy webshopot indítani könnyű és az üzemeltetés egyszerűbb mint egy hagyományos boltot.

Ez a feltételezés véleményem szerint téves, sok előnye van persze egy webshopnak, de az biztos, hogy foglalkozni kell ezzel, hogy folyamatosan fejlődjön vagy legalább szinten maradjon. Folyamatos munkával és betett energiával azonban sikerre lehet vezetni az oldalt. Következetesnek kell lenni, tervezni kell a feladatokat és elemezni a megszerzett adatokat. Nincs egy olyan formula, ami azt leírja, hogy “Így kell webshopot indítani 10 lépésben!”, azonban sok hasonló mérföldkő van.

Egyeztessünk időpontot

Miben tudok neked segíteni a webáruház indításban és üzemeltetésben, megújításban?

Amiben tudok segíteni Webshop indítással és üzemeltetéssel kapcsolatban:

  • Tervezés
  • Projekt vezetés
  • Tanácsadás és konzultációk, oktatás
  • Elemzések előkészítése és javaslatok megfogalmazása
  • Közös gondolkodás és ötletelés, megvalósítással egyben
  • Kérdésekkel, hogy a cél legyen a szemed előtt
  • Webshop indítás, felturbózás, javítás, tanácsadás

Segíteni tudok mindenben, ami webshoppal és digitális üzletfejlesztéssel kapcsolatos. Webáruházat szeretnél indítani, nem tudod hogy indulj neki? Segítek a webshop indítás előkészületeiben, információt adok az üzleti-, pénzügyi- és marketing-terv elkészítéséhez, melyben sok éves tapasztalatom van és több iparágban vettem már részt webáruház indításban, üzemeltetésben is.

Webshop indítás tanácsokkal gyorsabban, hatékonyabban és sikeresebben vezetheted be az odlalt vagy alakíthatod át a már meglévő felületet. Sok a párhuzam egy-egy webáruház között, de minden üzlet más és minden vállalkozásban vannak egyedi működések és folyamatok, ezekre kell ráépíteni az online megjelenést és működést is.

Nem vagy elégedett a webáruházad kinézetével vagy eredményeivel?

Webáruház audit és elemzés: Webshop elemzéssel, audittal és a célok megismerésével sok olyan ötlettel és javaslattal érkezem, amit érdemes lenne beépíteni a működésbe, folyamatokba, értékesítésbe, marketing-kommunikációba. Megnézem a weboldal eddigi eredményeit különböző elemző rendszerekkel és a fő mutatók alapján közösen átbeszéljük az eddig tapasztalatokat.

Beszélgetünk a célokról, meghatározzuk a várható mérföldköveket, felturbózzuk a webshopodat a lehetős legtöbb lehetőséget kihasználva. Ez lehet akár projekt szintű vagy hosszútávú együttműködés formájában is. A munka során javaslatot teszek a módosításokra, javításokra, együtt átbeszéljük és egy teendő lista (ToDoList – CheckList) segítségével pedig a javításokat elvégezzük és mérjük az eredményeket.

Viszonteladói webáruház készítése – B2B webshop

Nagykereskedő céged van? Vállalkozásodat és termékeidet szeretnék online is értékesíteni partnereid számára? Képviselői hálózattal rendelkezel, több tíz vagy száz viszonteladó partnered van az országban vagy külföldön és szeretnél hatékonyan működni?

Ebben az esetben érdemes lenne viszonteladói webáruházat indítanod a már meglévő értékesítési csatornáid mellett. A jó B2B webshop támogatja a saját értékesítésedet és segíti a partnereid működését is. Egy üzleti webáruházzal hatékonyabban tudsz értékesíteni és kommunikálni, emellett pedig folyamatosan elérhető vagy weben.

Mi az előnye egy B2B viszonteladói webáruháznak?

  • Növeli az értékesítési csatornák számát
  • Időt spórol meg az értékesítőknek
  • B2B viszonteladói oldal a hatékony értékesítéshez és elemzéshez
  • ERP-re, raktárkészlet kezelő és számlázó rendszerrel összekötve
  • Mindig a partnerre vonatkozó árakat és lehetőségeket látja
  • Folyamatosan és automatikus termékajánlás statisztikák alapján
  • Kommunikációs lehetőségek + CRM rendszer használata és beépítése
  • Új marketing lehetőségek és kommunikációs felület
  • Adatgyűjtés és elemzés: értékesítés szemmel megközelítve
  • Automatizmusok: Automatizálás, folyamatok javítása és frissítése

JKH STORE Viszonteladói webáruház – Részletes leírás a Portfólióban

Szolgáltatások

Ajánlatkérés

Egyeztessünk időpontot
2021-09-28T18:37:21+02:00